אתר זה מוקדש להנצחת זכרם של מורי דרך בישראל שהלכו לעולמם רבים מהם עמדו על ערש הולדתה של המדינה, עמלו בבניינה וראו במקצועם שליחות לאומית הם הצליחו לטעת בלבם של מיליוני מטיילים ואורחים רגשי אהבה והבנה לעם ולמדינה

"יזרח אורם באור החיים"

יום שבת, 23 באפריל 2016

Shutzman Gideon שוצמן גדעון




Shutzman Gideon  שוצמן גדעון

1926-2007


קורות חיים

שוצמן גדעון

ז"ל

גדעון נולד בשנת 1926 בתל אביב. גדל בת"א בצפון הישן והיה שותף לדור המקימים של מדינת ישראל. במלחמת השחרור נפצע בידו ושכב כשנתיים בבית החולים.

כחלק מהחלמתו ושיקומו הקים בתחילת שנות ה- 50 את תחנת המוניות הקסטל בתל אביב אחת מהתחנות הגדולות בארץ ואת חברת התיירות" תר". גדעון היה מחלוצי מדריכי התיירים בארץ ישראל מקצוע בו עסק עד לפני כ- 16 שנה עת החלה מחלת הסוכרת לתת בו אותותיה ומנעה ממנו את היכולת להמשיך לעסוק במקצוע אותו אהב כל כך. גם בימיו האחרונים בהם שקע מעת לעת בהזיות הזכיר לא מעט את התיירים עימם עבד ובדמיונו תר את הארץ במקומות ונופים אותם אהב ובהם ביקר כה רבות.
כחלק מהשיקום הגיע למועדון הכדורגל הפועל תל אביב אותו ניהל בשנות ה-50 המוקדמות וגידל דור של שחקנים שהפכו לסמל במועדון ובנבחרת ישראל. את אהבתו זו ל"הפועל" הנחיל גם לכל בני המשפחה ונשא בלבו עד יום מותו.

רכב התיירות אשכול בו נסע לאורך שנים רבות כל כך היה מקור לגאוותינו.
מקצועיותו הרבה הייתה לשם דבר והקשר הטוב עם התיירים הרבים אתם עבד ושתמיד חזרו וביקשו לנסוע רק אתו או שהמליצו לחבריהם היו עדות לכך.
אבי, גדעון שוצמן , הלך לעולמו בתאריך 4.2.2007 והיה מראשוני מדריכי התיירות בארץ.

גדעון נשוי לסימה, אבא לטלי ואמיר וסבא למורן,שגיא,בר,אור ועומר, היה שייך לדור שהולך ונעלם דור שאנו חבים לו את מדינת ישראל.

אבא, תיקצר היריעה מלהכיל כאן את כל מעלותיך הטובות.

"יהי זכרך ברוך"

נכתב: בידי בנו, אמיר שוצמן



חזרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה